RianneRobben.reismee.nl

Reisroute Australië

Hoi iedereen,

Dit is dan echt mijn laatste blog voordat ik ga reizen en hierin kun je dag per dag zien wat Amy, Wendy en ik aan het doen zijn. Ik probeer elke dag een foto te posten op onze gezamelijke instagram account: RWA.in.AUS en ik zal ook kijken of ik genoeg bereik heb om misschien een keer in de week of twee weken een aantal foto’s op Facebook te zetten. Ik weet niet hoeveel bereik ik ga hebben, maar elke keer als jullie deze blog erbij pakken kunnen jullie dus precies zien waar ik die dag ben!

Op zondag 15 november vliegen we naar Adelaide en gaan met een gehuurde auto naar Lake Bumbunga, dit is een roze meer gelegen tussen Lochiel en Bumbunga. Aangezien je in Australië alleen een auto mag huren als je boven de 21 bent, zal ik al het rijden doen deze twee maanden.

Op maandag 16 november doen we een wijn- en chocoladetour dichtbij Adelaide en op 17 november bezoeken we het centrum van Adelaide zelf.

Op woensdag 18 november zijn we overdag nog in Adelaide en pakken we ’s avonds onze eerste Greyhound bus! Rond een uur of 23 (of 13 in Nederland) komen we aan in Port Augusta.

Die donderdag dan, checken we ´s ochtends alweer uit en gaan met een gehuurde autp naar de Flinders Rangers. Dit is een rotsformatie die op ongeveer 2 uur rijden enkele reis van Port Augusta ligt en onderdeel is van een groot nationaal park op de grens van de bewoonde wereld en de woestijn. Die avond pakken we weer de Greyhound en reizen door naar Coober Pedy.

Op vrijdag 20 november komen om 6 uur ´s ochtends aan in Coober Pedy. Coober Pedy is een klein stadje dat door de hitte volledig onder de grond is gebouwd en iedereen dus ook onder de grond naar de kerk gaat, eet en slaapt.

Zaterdagochtend vertrekken we vervolgens weer met de Greyhound en komen we rond de middag aan in Alice Springs, dat ongeveer in het midden van Australië ligt. We hebben op dat moment in minder dan een week tijd al zo´n duizend kilometer afgelegd. De namiddag is dan ook vooral om rustig Alice Springs te verkennen.

Op zondag 22 november huren we overdag een auto voor een meerdaagse routetrip aangezien er geen tours meer gaan in dit gebied. Op zondag bezoeken we Kings Canon en de Garden of Eden, op maandag faan we naar Uluru en Kata Tjuta en op dinsdag naar de Kings Creek Station Ranch. Dinsdagavond komen we uiteindelijk dan weer aan in Alice Springs en leveren de auto weer in.

Op woensdag 25 november hebben we de hele dag in Alice Springs voordat we ´s avonds weer met de Greyhound gaan en onze langste busreis hebben, namelijk meer dan zestien uur

Op donderdag 26 november komen we ´s ochtends aan in Katherine waar we ook weer een auto huren voor twee dagen. Die donderdag rijden we naar Nitmiluk National Park, waarvan de hoofdingang ongeveer 30km van Katherine ligt en waarvan je bij Gorge Road of de Edith Falls kunt komen. Die vrijdag rijden we vervolgens naar Bitter Springs en de Mataranka Thermal Pools. Deze liggen op ongeveer een uur van Katherine. Om vijf uur ’s avonds leveren we de auto weer in.

Dat weekend hebben we de zaterdag zelf, de 28ste, om Katherine zelf te ontdekken en naar de Katherine Hot Springs te gaan en op zondag pakken we dan vervolgens weer de Greyhound voor onze laatste stop in het centrum van Australië: Darwin.

Op maandag 30 november huren we vervolgens ook weer een auto en rijden naar het grootste park van Australië, Kakedu. Hier bezoeken we onder andere South Alligator River en Nourlangie en misschien ook de Gunlom infinity pool. De dag daarop voordat we onze auto weer moeten inleveren gaan we naar Litchfield National Park en bezoeken daar onder andere de Wangi Falls en eventueel ook de Tolmer Falls en Buley Rockhole. We gaan hier rond half drie weer weg om de auto weer in te leveren en spenderen de avond in Darwin.

Op woensdag 2 december en donderdag 3 december hebben we twee dagen in Darwin om de stad zelf te ontdekken, je kunt hier onder andere gratis zwemmen in Darwin’s Waterfrond en het grootste winkelcentrum van Australië zit hier. Ook is hier een groot park waar je met krokodillen kunt zwemmen.

Op vrijdag 4 december vertrekken we na een ochtend in Darwin naar het vliegveld. Rond negen uur ’s avonds komen we na een vlucht van ongeveer drie uur in Cairns aan.

Met Sinterklaas doen we een dagtour naar het Daintree rainforest en de dag daarop 6 december gaan we snorkelen en duiken bij het Great Barrier Reef! Cairns is letterlijk de stad waar we hoogte en dieptepunten opzoeken want na een rustige 7 december in Cairns zelf, gaan we de 8ste in de ochtend parachutespringen en in de middag bungeejumpen.

Negen december zit onze tijd in Cairns erop en vertrekken we ’s ochtends met de Greyhound naar Mission Beach waar we de hele dag hebben om het strand te ontdekken. Op donderdag 10 december pakken we dus bus naar Townville voor nog een stranddag waarna we vrijdag met de boot naar Magnetic Island gaan, dat daar voor de kust ligt. Op dit eiland gaan we onder andere snorkelen en de grootste koala populatie van Australië zien.

Op zaterdag 12 december verlaten we in de middag Townville en reizen door naar Airlie Beach, waar we in de avond aankomen. Hier worden we zondagvroeg opgehaald om met een jacht naar de Whitsundays te waren. Dit is een eilandengroep die bekend staat om het zachtste strand ter wereld. We komen maandagavond weer terug in Airlie Beach en blijven hier vervolgens nog tot dinsdagavond.

Op dinsdag 15 december pakken we namelijk de nachtbus naar Hervey Bay. Dit is onze langste busreis aan dit de oostkust en duurt ongeveer 14 uur. Hier komen we woensdagochtend rond 7 uur aan. Onze tour hier is nog niet bevestigd, maar we hebben hier of een hele dag aan het stand of we gaan een middag met motors de kust verkennen!

Na ongeveer 24 uur in Hervey Bay pakken we op donderdag 17 december in de ochtend de greyhound naar Rainbow Beach waar we in het begin van de middag aankomen en de hele dag hebben.

Vrijdagochtend 18 december worden we vervolgens vroeg in de ochtend bij ons hostel opgehaald en gaan op tour naar Fraser Island waar onder andere de bekende dingo’s leven. Zaterdagavond worden we na een trip van anderhalve dag weer afgezet bij ons hostel.

Op zondag 20 december vertrekken we rond de lunch met de Greyhound naar Noosa, een korte busrit van ongeveer een tot twee uur. We hebben de rest van de dag om rond het strand te hangen. Ook op 21 december zijn we nog in Noosa en kunnen onder andere naar de Fairy Pools wandelen.

Op dinsdag 22 december komen we aan in de hoofdstad van de staat Queensland, in Brisbane. We zijn een aantal dagen in Brisbane en vieren er onder andere ook kerstavond. Op vrijdag 25 december na een kerstontbijt en lunch, pakken we de Greyhound voor een uurtje om de rest van eerste kerstdag aan het strand in Surfers Paradise door te brengen. Ook tweede kerstdag spenderen we hier volledig aan het strand.

Op zondag 27 december trekken we met de greyhound de grens weer terug over naar New South Wales, de staat waarin ook Sydney ligt. In de middag komen we aan in Byron Bay waar we een auto huren en familie van mij op gaan zoeken.

Maandag 28 december en dinsdag 29 december zijn vervolgens om door te brengen in Byron Bay zelf waarna we die avond de nachtbus terug naar Sydney pakken. Hier komen we 30 december in de ochtend aan. Na nog een volle dag in Sydney hopen we hier de 31ste ook het vuurwerk te kunnen zien.

En ja, dan… we vliegen, als alles goed gaat, op 19 december met zijn allen terug naar Nederland, waar we 20 december in de ochtend aankomen. In de bijna drie weken die we nog overhebben nadat we terug zijn gekomen in Sydney hopen we nog Tasmanië te zien, the great ocean road en om te kanoën onder de Harbour Brigde. We gaan het zien. Zie jullie snel!

Rita

Heel veel plezier.

Irma

Heel veel plezier met de meiden,
En goed uitkijken.