RianneRobben.reismee.nl

Reis plannen, reis plannen en reis plannen

Oktober begon, zoals jullie in mijn vorige blog al lazen, met de voorjaarsvakantie. Dat eerste weekend van oktober hadden we de eerste week vakantie erop zitten en ging ik op vrijdag met Lieke en Wendy uiteten aangezien we elkaar doordeweeks niet hadden gezien. De zaterdag en zondag spendeerde ik met Wendy, we gingen nog een keer naar het Opera House en zwommen in de haven. Op maandag was het een nationale vrije dag en pakten we de trein naar Amy.

Op dinsdag waren Josh en Chloe nog steeds de hele dag in huis en de opvolgende dagen maakten we cup cakes en taarten en gingen zo vaak als we konden naar het park. Ook waren we met het hele gezin uitgenodigd om naar een boerderij te gaan en daar een dag door te brengen. We waren uiteindelijk met vier verschillende gezinnen en iedereen had eten gemaakt dus dat supergezellig. Er was een pizza oven en we zijn nog met zijn allen gaan wandelen om de omgeving te bekijken. Chloe en Josh zijn natuurlijk geen koeien of zo gewend dus dat was supergrappig! Op de terugweg viel ik tussen Chloe en Josh in, in slaap op de achterbank. Oeps. De volgende dag besloten we het dus maar rustig aan te doen en maakten een magische wereld met bellenblaas.

Die zaterdag deed ik dan eindelijk de brigde climb die ik van mijn host parents cadeau had gekregen. Het was heel indrukwekkend om Sydney zo van boven te zien terwijl er honderden auto’s onder je doorrijden. Ik ben achteraf gezien toch wel heel blij dat Wendy, Amy en Lieke me hebben overgehaald om dit te gaan. Daarna reisde ik met Amy naar Newcastle en bleef bij haar slapen. Super gezellig! Op zondag spendeerden we de hele dag met onze reis plannen. We boekten nog niets, maar maakten een soort van dag-tot-dag planning.

Op 15 oktober begon het toch wel een beetje te dagen dat we waarschijnlijk binnen een maand Sydney zouden verlaten dus begon ik alvast met het inslaan van een aantal cadeautjes. Ook werd in Sydney zelf, twee weken voor Halloween, buiten alle decoratie opgehangen. Die vrijdag besloot ik om als eerste reisinkoop een gigantische waterfles van 2 liter te kopen als voorbereiding op de woestijn. Wendy daarentegen kocht weer een knalroze pyjama met typisch Australisch eten erop.

Dat weekend kwam Amy op zaterdag naar Hornsby en hebben we de hele dag met zijn drieën onze reis uitgeplant. We hadden in de weken daarvoor al een aantal grote lijnen op papier gezet, maar nu werd het tijd om dingen te boeken. Ik moet eerlijk zeggen, dat was best wel overweldigend. Ondertussen staat vrijwel alles op papier en is geboekt. We vertrekken op zondag 15 november, komen 30 december weer in Sydney aan en afhankelijk van ons budget hebben we daarna nog twee weken voordat we naar huis vliegen. Ik zal zorgen dat ik een blog post met ons reisschema voordat we vertrekken zodat jullie elke dag kunnen checken waar ik dan ben. Ook hebben we een gezamenlijk instagram account aangemaakt waarop we elke dag een foto zullen posten: rwa.in.aus.

Na een hele dag plannen, had ik die zaterdagavond rond middernacht ook mijn eerste leesclub. Ik was aanwezig bij Audrey in Brugge en het was hilarisch. Ik had met Wendy en Amy van tevoren een deel van de vragen alvast doorgenomen, maar ik kwam nog steeds ontzettend ‘echt’ over blijkbaar. Ik denk dat dat vooral betekent dat ik met grote handgebaren naar mijn laptop zat te gebaren. Oeps.

Op zondag gingen Lieke, Wendy, Amy en ik naar het Nederlandse winkeltje waar we in maart vlak voor de lockdown ook waren geweest. Cassis, frikandellen speciaal, broodjes kroket, zuurstokken en drop mentos; een groot vreetverstijn. Toen ik thuis kwam, had ik drie kaartjes in de post inclusief een zelfgemaakte boekenlegger van Merel, een van mijn beste vriendinnen thuis.

Die maandag terwijl ik met Amy aan het bellen was om hostels en weet ik het te boeken, kwam de postbode langs om helemaal vanuit Nederland ‘Zomerburen’ te bezorgen. Ik heb mijn host mom gevraagd om me te filmen terwijl ik de doos uitpakte. Het was zo vreemd! Opeens voelde het allemaal een stuk echter!

Die hele week was ik verder nog bezig met onze reis plannen, maar donderdag ging ik wel even naar Chatswood en kocht ik afscheidscadeautjes voor Chloe en Josh. Vrijdag was ik tussen de middag iets langer vrij en besloot om het Nederlandstalige boek te lezen dat mijn uitgeverij mee had gestuurd naast Zomerburen, heel vreemd om na negen maanden opeens weer iets Nederlandtaligs te lezen. Die middag gaf Josh me pianoles, ook al had hij zelf ook nog nooit pianogespeeld.

Dat weekend regende het en besloten Wendy en ik om te gaan winkelen. We konden ons niet inhouden en kochten een superlelijke kersttrui om straks met kerst te dragen. Aangezien het hier met kerst waarschijnlijk veertig graden is, is het gelukkig wel meer een T-shirt dan een trui haha. Verder zaten we de hele dag in een chocoladecafé om te schrijven en te werken aan onze reis. Wendy kocht nog een kerstmuts en ik werd helemaal verliefd op een Tim Tam pyjama. Iedereen hier grapt altijd dat ik de hele dag Tim Tams zit te eten dus ik hoop dat als ik genoeg budget over hou, dat ik hem nog kan kopen en mee kan nemen naar Nederland.

En toen zaten we alweer in de laatste week van oktober. De vrijdag daarvoor hoorde ik dat mijn gastgezin me eigenlijk niet meer kon betalen. Dus hoewel ik hier nog steeds aan het werk ben en ook blijf wonen de drieweken voordat ik op reis ga, krijg ik niet meer betaald. Jammer, maar helaas, daar kun je ook niets aan doen. Die maandag toen ik om zes uur in de keuken stond, kreeg ik van een aantal andere au pairs dan ook gekscherend een berichtje dat ik officieel was begonnen met vrijwilligerswerk. Maar eh, ik heb me niet uit he veld laten slaan hoor. Aangezien het die zaterdag Halloween zou zijn, heb ik die maandag samen met Chloe en Josh speciaal Halloween snoep gemaakt. Het reisplannen was ondertussen nog niet gedaan en op donderdag na, toen ik met Lieke en Wendy afsprak, was ik dus de hele week in huis van alles en nog wat aan het regelen. Al had ik voornamelijk het gevoel dat mijn to-do lijstje langer werd in plaats van korter…

Die zaterdag was het Halloween en spendeerde ik de hele ochtend met het huis versieren, snoepzakjes maken en schminken. Rond een uur of twee pakte ik de trein naar Newcastle. Aangezien Amy alleen thuis was, mochten Wendy, Lieke en ik daar met zijn drieën blijven slapen. Wendy kon bij Amy in bed en Lieke was zo slim geweest om een luchtbed mee te nemen, maar ik lag op een dekentje op de grond haha. Het was echt supergezellig en we deden de hele avond bordspellen. Alleen een beetje jammer dat ik niemand kon overhalen om een enge film te zien.

Over twee weken komt er hopelijk nog een blog online over mijn eerste helft van november en mijn reisschema en daarna moeten jullie waarschijnlijk wachten tot… januari, als ik rond de jaarwisseling mijn gastgezin weer opzoek.

Ik ben nu bijna thuis!

Reacties

Reacties

Irma

Mooi om alles zo toch mee te krijgen.
Heel veel plezier nog in Australië,
maar ik hoop dat je snel weer thuis bent😘

Marleen Lubbers

Nou Irma de boodschap was duidelijk
Niks meer over cocktail 🍹
Maar misschien benoem je het gewoon niet meer Rianne 😊🤫
Fijne vakantie gewenst

Rita

Mooi geschreven, voelt al lezend dichtbij, fijne reis met elkaar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active