RianneRobben.reismee.nl

Blue Mountains, Newcastle en shoppen

Eind toen was het alweer augustus! Als alles volgens planning was verlopen dan was ik ondertussen gestopt met werken, aan het reizen of zelfs al terug in Nederland. Ik zou al klaar zijn en nu ben ik… halverwege. Heimwee heb ik niet, of niet veel, het helpt dat ik mijn familie elke week via Skype kan zien. En als ze er niet zijn, dan ga ik naar het internationale schap in de supermarkt en koop kilo’s drop.

In juli hadden Joshua en Chloe beide wintervakantie, maar die van Josh begon een week eerder, zoals ik in mijn vorige blog al zei. In de eerste week van juli bracht ik Chloe dus steeds naar school en had daarna een hele dag met Joshua. Dat weekend bleef Amy bij mij slapen op vrijdag en gingen we op zaterdag – eindelijk - naar de Blue Mountains.

Amy, Wendy en ik wilden al naar de Blue Mountains, die ongeveer twee uur met de trein van het centrum van Sydney vandaan liggen, sinds we in hier zijn. Lieke, een andere Nederlandse au pair, ging ook met ons mee. Om een hele dag te kunnen hiken vertrokken we ontzettend vroeg en toen we aankwamen in de bergen was het dan ook ontzettend koud, maar zo mooi! De Blue Mountains danken hun naam aan alle eucalyptusbomen die er staan waardoor er overal een soort blauwe mist hangt. Na een paar uur wandelen zijn we met zijn allen uiteten geweest en echt, warme curry smaakte nog nooit zo goed haha.

Die avond skypte ik met mijn ouders om de verjaardag van mijn vader te vieren. Vijftig! Sinds ik in Australië ben, maakte ik steeds overal video’s om hem te feliciteren en nu kon ik die avond eindelijk alles aan elkaar plakken en naar hem opsturen.

Die zondag sprak ik met Wendy af om te gaan winkelen in de stad, alleen… alle winkels waar Wendy naartoe wilde waren dicht. We zijn dus maar naar Luna Park gelopen, een pretpark tegenover het Opera House, waar we ook nog steeds naartoe willen, en hebben vanaf daar de boot gepakt. Op zondagen kun je natuurlijk onbeperkt reizen voor maximaal 2.80 dus waarom dan niet een uur met de ferry? We zijn uiteindelijk uitgestapt bij Watsons Bay, een kleine en supermooie suburb! Om op tijd terug te zijn voor het avondeten, hadden we precies een uur om helemaal naar de andere kant van het eilandje te lopen en daarna weer terug te rennen. Volgende keer beter.

De week daarop had Chloe natuurlijk ook vakantie en had ik zowel haar als Josh de hele dag. En oprecht, ik snap niet meer hoe ik dat tijdens homeschool deed haha. Wow. Op dinsdag hadden we een playdate met een aantal klasgenootjes van Chloe dus toen waren er opeens zes kinderen in het park om op te letten.

Dat weekend ging ik op zaterdag met Wendy naar Chatswood om medicijnen te kopen. Mijn zeep/parfum allergie is hier weer erger geworden nu overal handreinigingsmiddel staat. Zelfs al doe ik het alleen op mijn handen als ik ergens naar binnenga, mijn hele armen komen onder de uitslag te zitten. Niet tof.

De week daarop was het, verrassend genoeg, nog steeds vakantie. Op maandag speelden we met een gigantische doos die we versierden en op dinsdag gingen we met het hele gezin naar de dierentuin. Woensdag was dan weer voor de tandarts en we gingen later die week nog naar het park en Chloe kreeg ook haar oorbellen.

Dat weekend reed ik met Wendy, Hannah en Lieke naar Newcastle om Amy op te zoeken en meer van de stad te zien. Het hostel waar we in verbleven leende gratis surfboarden uit dus ik liet me door Lieke overhalen om zondag voordat we moesten uitchecken nog te gaan zwemmen. In de winter.

Die maandag was ‘leraren dag’ wat betekende dat de leraren het nieuwe kwartaal voorbereidden en de kinderen nóg een dag vrij waren. Máár na drie weken bijna zeventig uur te hebben gewerkt, kon ik die dinsdag dan weer beginnen met het herschrijven van mijn boek, dat moest namelijk voor een augustus af zijn. Ik denk dat ik in die week slechts één onderbreking had, namelijk om met Wendy pannenkoeken te gaan eten bij een Japans restaurant. De wachtrij is daar altijd gigantisch en nu viel het eindelijk een keer mee. Dan moet je daar ook gebruik van maken! Op vrijdag leverde ik mijn boek weer in bij mijn uitgever en hadden Chloe, Josh en ik na schooltijd een playdate in een groot natuurpark.

Dat weekend ging ik weer naar Chatswood en Hornsby met Wendy, maar in mijn verdediging, het regende voor het eerst in weken weer dus we moesten wel iets overdekt doen. Er waren een aantal dingen die ik hier nog graag wilde kopen en na een lunch in een Belgisch chocolade restaurant, kocht ik een backpack, een spijkerbroek en wat nieuwe T-shirts. Nu ben ik helemaal klaar voor eventuele reizen door het land.

Maandag de 27ste was mijn eerste ‘normale’ week weer en ging ik met Wendy naar Hornsby omdat ze haar haren wilde laten knippen. Dinsdag was ik de hele dag bezig om mijn foto’s van juni online te zetten en woensdag – na meer dan drie weken - ging ik voor het eerst weer hardlopen. Hiervoor zat ik op twintig minuten, maar op dat moment haalde ik nog maar tien. Opbouwen maar weer.

Vrijdagochtend kreeg ik vervelend nieuws dus besloot ik mijn plannen voor die dag af te zeggen en Wendy mee te nemen naar de kerk. Mijn weekend stond wel vol gepland, maar toen was het natuurlijk al augustus dus daar moeten jullie nog even op wachten.

Tot volgende maand!

Reacties

Reacties

Rita

Mooi Rianne om zo met je mee te "reizen"
Groetjes Rita

Marleen Lubbers

Mooie verhalen

Mister K

Mooie belevenis , leuke foto reportage.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active