RianneRobben.reismee.nl

Zelf quarantaine, vertrekkende au pairs en thuisonderwijs

Blog nummer vijf alweer. Mijn vorige blog kwam online op 1 maart 2020 toen ik net een week bij mijn nieuwe gastgezin was aangekomen. Ondertussen is het 1 april en zit ik al een week met hen in zelf quarantaine.

Maandag twee maart was mijn eerste dag helemaal alleen met de kinderen en het was echt chaos. Ik kreeg het voor elkaar om drie verschillende kleuren nagellak op de met stof bedekte stoelen van de keuken te krijgen (gaat er onmogelijk nog uit) en ik schatte de breedte van de auto verkeerd in waardoor ik met mijn spiegel een andere auto raakte (geen schade gelukkig).

Oh, en ik zag de muggen die hier rondvliegen. De reden dat mijn muggenbulten en de spinnen hier zo groot zijn? De muggen zijn net zo groot als de palm van mijn hand.

Was er die eerste dag dan ook positief nieuws? Ja, ik had het namelijk wel heel erg naar mijn zin én Australië had voor het eerst in 240 dagen (ongeveer 35 weken, bijna acht maanden) geen enkele bosbrand meer!

Dinsdag kwam Wendy hier heen en gingen we samen uit lunchen en woensdag sprak ik met Alessa af in Chatswood voor een bubble tea en dumplings. Blijkbaar kun je hier nog gewoon puppy’s in de dierenwinkel kopen. En die donderdag? Overdag ontmoette ik een nieuwe Nederlandse au pair, Lieke,  waarmee ik uit lunchen ging en ‘s avonds ging ik uit eten met Alessa. Vrijdag? Je verwacht het niet, maar ik ontmoette weer een nieuwe au pair en ging met haar lunchen haha. Het was deze week nog steeds vijfendertig graden en het moeilijkste was eigenlijk elke dag vijftig minuten achter elkaar in een auto moeten wachten bij de school van Josh.

Die zaterdag ging ik met mijn gastgezin mee boodschappen doen en daarna met Alessa Mexicaans eten. Later die middag hadden we een pool party bij Alessa samen met Wendy. Beide bleven we die avond ook bij haar slapen.

Maandag negen maart begon weer een nieuwe werkweek. De kinderen mogen na schooltijd altijd nog ‘even’ op het schoolplein spelen dus we waren pas rond 17 in huis. Dinsdag was ik iets eerder vrij en ging naar de film met Wendy en Alessa en woensdag ging ik naar de bibliotheek om daar te lezen met Alessa. Donderdagochtend stuurde Lieke me een berichtje of ik naar het strand wilde en ging ik met haar naar Palm Beach. Er wordt wel eens gezegd dat Sydney vier seizoenen op een dag kan hebben en dat was die dag zeker waar. Die avond belde ik met Janine voor haar verjaardag. En op de laatste dag van de week was het ‘Crazy hair day’ op Chloe haar school en verlieten we het huis in een wolk van glitters waarna ik met Alessa ging lunchen in een speciaal nieuw restaurant waar het merendeel van de tijd een wachtrij van twee uur staat.

Dat weekend ging ik met Wendy en Amy naar een winkel in de middle of nowhere. Of, het was nog steeds in Sydney, maar we moesten bijna twee uur met het openbaar vervoer reizen om er te komen in een typische Nederlandse regenbui. Het was een Nederlanse supermarkt met onder andere hagelslag, drop en bamischijven met daarachter een restaurant. 

Nadat we met zijn allen in het restaurant gegeten hadden (kroket, haring, bitterballen en taart) besloten we om nog iets in de winkel te kopen. Ik kwam dan ook thuis met: ontbijtkoek, een zuurstok, een zak drop en salmiak napoleons. Zondagochtend stond ik om zes uur ‘s ochtends op omdat Janine haar verjaardag vierde en ik er op deze manier via skype en het tijdsverschil toch bij kon zijn. De rest van die dag was ik in huis bij mijn gastgezin en spendeerde ik in het zwembad.

De week daarop sprak ik op dinsdag met Wendy af. Ze had gratis kaartjes voor de Sydney Eye, een groot uitkijkpunt over de stad. Later die middag maakte Chloe nog een speciale kaart voor me om op te hangen in mijn kamer. Mijn planning was eigenlijk om deze week zoveel mogelijk binnen te blijven in verband met het corona-virus, maar donderdag 19 maart stond Alessa opeens onaangekondigd op de stoep met een tas vol met eten en chocolade om me op te fleuren nadat ik haar eerder die ochtend vertelt had dat ik die dag nogal van slag was. Mijn gastgezin gaf diezelfde dag ook aan: in verband met corona, als je terug naar Nederland wilt dan moet je nu gaan want waarschijnlijk zijn eind volgende week de vliegtuigen dicht. Gelukkig wist Josh me die middag weer helemaal op te vrolijken door een play-doh poppetje te maken dat mij moest voorstellen.

Zaterdag 21 maart ging ik nog uiteten met Wendy en Alessa, naar daarna was het gedaan. Op maandag deelden Chloe en Josh hun paascadeautjes uit op school en vanaf dinsdag gingen de scholen dicht. Dat betekent dat ik zowel haar als Joshua de afgelopen week thuis onderwijs heb gegeven: wiskunde, Engels, rekenen, maar ook gym en geschiedenis. Ook maakten we paasmandjes en bakten cupcakes met stroopwafels en blauwe bessen. Chloe kreeg het voor elkaar om op vrijdag mijn telefoon te slopen dus zaterdag ben ik met mijn host dad naar een winkelcentrum geweest en nu heb ik een nieuwe telefoon en ereader haha.

Beide ouders van het gezin werken momenteel vanuit huis, maar de moeder is in plaats van vijf dagen nu twee dagen gaan werken. Er zijn gesprekken om het hele land in totale lockdown te doen dus het is onduidelijk hoe mijn aankomende weken er precies uit gaan zien. Wel heeft Alessa besloten om weer terug te vliegen naar Duitsland en zal, als alles goed gaat, later vandaag of morgen weer in Duitsland landden.

Ik heb een aantal foto's, die ik gemaakt heb in maart, online gezet. In de tussentijd, mocht iemand de behoefte voelen om drop deze kant op te sturen, of wat stroopwafels, nu ik niet opnieuw naar de Nederlandse supermarkt kan, meer dan welkom!

Reacties

Reacties

Opa en oma

Veel liefs van ons en we hebben je blog gelezen groetjes en nog veel plezier

Rita

Geweldig wat je allemaal meemaakt en doet(thuis les geven).
Nog veel plezier in Australië.

Marleen Lubbers

Hoi Rianne erg hè dat Corona
Blijf gezond en pas goed op
Heb genoten van je verslag ❤️❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active